En iyi Sovyet filmleri listesi

81d3f-media_httprezonansinu_dvgdc

Dr. Javanshir Gadimov

Sinema ile ilgili sitede “En iyi Sovyet filmleri listesi” başlığı ile bir yazı gördüm. Tabii çocukluğumdan bu yana (ki ben Sovyetler Birliği’nde doğrum) Sovyet filmleri izlememe rağmen, bazı filmleri hiç duymadım bile. Liste daha çok sanki bazı film eleştirmenlerinin seçtiği, kimsenin izlemediği ama sanatsal açıdan “iyi” değerlendirilen filmlerden.

Bana göre en iyi Sovyet filmleri ise farklı. Bunlar izlenecek, duygulanacak, bir şeyler öğrenilecek ve çoklu anlamlara açık filmler. Listeyi çok uzatmayacağım. Sadece 3 filmin ismini yazıyorum. Eğer bunları izlemediyseniz, Sovyet filmi izledik demeyin.

Not: İsimlerin çevirisi bana ait. Daha önce Türkçeye farklı bir başlıkla çevrilmiş olabilir. Onun için özgün adı ve yılının da yazdım.

İşte bana göre en iyi 3 Sovyet filmi listesi şöyle:

A zori zdes tikhie (Şafaklar Burada Sakin Olur, 1972)

A-zori-zdes-tikhie-1972-Martynov-i-ego-devchata

Otec Soldata (Asker Babası, 1965)

1618814-745134

Sudba Çeloveka (İnsanın Kaderi, 1959)

destino-de-un-hombre

Bir Cevap Yazın

